یک وبلاگ نویس شیعه

روشنگری برای شیعه و برای حمایت از شیعه

یک وبلاگ نویس شیعه

روشنگری برای شیعه و برای حمایت از شیعه

از کربلا تا منا

دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷ ق.ظ

نوشته ای از فرهمند علیپور

١- بیش از ٦ میلیون تن در روز عاشورا در شهر کربلا گردهم آمدند، در عراق ، کشورى که ٣٠ سال است در آن جنگ در جریان است، القاعده و داعش نفوذى گسترده دارند و رسما دومین شهر بزرگش - موصل - در دست داعش است. فقر و کمبود امکانات و هزینه هاى بالاى امنیتى و جنگ و فرقه گرایى در عراق بیداد مى کند، با این وجود و على رغم تهدید هاى داعش، این گردهم آیى میلیونى بدون حادثه پایان یافت. 
مقایسه کنید با عربستان، کشورى که دهه هاست غرق در ثروت است، امکانات امنیتى و نظامى به روز و پیشرفته اى دارد، اما در حج امسال یا جرثقیل مى افتاد و دهها تن را به کشتن داد، یا بر اثر سوء مدیریت صدها تن در منا جان خود را از دست دادند یا چادر حاجیان مصرى در آتش سوخت یا چند هتل آتش گرفت. (متن کامل را در ادامه مطلب بخوانید)

جالب آنکه هنوز دهها تن " مفقودالاثر" هستند! انگار که نه در منا که در دریا غرق شده بودند که هنوز "مفقود الاثر" هستند.٢- دادگاه عالى عربستان سعودى حکم قطع سر با شمشیر در انظار عمومى را براى شیخ "نمر" از رهبران اصلى جامعه شیعه عربستان را تائید کرد. عربستان با اعدام نمر قطعا هیچ سودى نخواهد کرد، اما مسلما زیان هاى بسیارى خواهد دید، زیرا که شکاف میان حکومت خود و میلیون ها تن از شهروندان خود را بیشتر خواهد کرد. عربستان که پروژه هایش در سوریه، عراق، لبنان و تا اینجاى کار در یمن و بازى پائین آوردن بهاى نفت شکست خورده است، مسلما با تزریق بحران به امنیت داخلى اش، بازهم زیان هاى بیشترى خواهد دید.٣- این روزها در غرب بیش از همیشه در خصوص متحد عزیزشان در خاورمیانه - عربستان سعودى - پرسش مى شود. اینکه آبشخور فکرى القاعده و داعش و ... همه از مدارس سلفى ها و وهابى هاى عربستان است. شدت انتقادهاى صریح به عربستان در حال افزایش است، البته هنوز کانون هاى قدرت در کنار ریاض هستند. اما در رسانه ها نیز جریانى به راه افتاده، از جمله اینکه اگر داعش مقبره ها، موزه ها و ساختمان ها و آثار گذشتگان را نابود مى کند ر ما آن را تقبیح، همه اینها را پیش از اینها در عربستان انجام شده است و ما هیچ واکنشى نشان ندادیم. جایى که خانه خدیجه در مکه را نابود کردند تا در آنجا دستشویى عمومى بنا نهند یا جاى خانه ابوبکر را یک هتل گرفت.اینهم تصویرى است از موزه ملى شهر تعز در یمن که یکى دو روز پیش توسط جت هاى سعودى ویران شد. کارى که داعش در عراق و سوریه با بمب و بولدزور مى کند عربستان سعودى با سلاح هاى پیشرفته تر و دقیق تر غربى میکند.


۹۴/۰۸/۰۴
مهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی