یک وبلاگ نویس شیعه

روشنگری برای شیعه و برای حمایت از شیعه

یک وبلاگ نویس شیعه

روشنگری برای شیعه و برای حمایت از شیعه

انچه باید بگویم!

پنجشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹ ق.ظ

نوشته ام را در ادامه مطلب بخوانید

یه نکته برای اون ساده لوحانی که هنوز فکر می کنند آمریکا و همپیمانان غربیش تو منطقه خاورمیانه دنبال دموکراسی برقرار کردن و ایجاد یک جامعه دموکراتیک آزاد هستند عرض کنم الان سالهاست طرحی داره مرحله به مرحله اجرا می شه به نام طرح خاورمیانه بزرگ.سالها پیش روزنامه نگاران پیشکسوت ایران اونو خیلی روشن و واضح تو ایران افشا کردند منتها اون زمان مثل الان یه عده زبون نفهم وجود داشتند که ساز خودشون رو می زدند(هم تو داخل ایران و هم خارج ایران ) و همشون هم بلانسبت گاو و الاغ اصلا شوت شوت بودند...الان هم هستندها هم تو داخل کشور پلاسند هم خارج کشور! اون زمانی که قصه بهار عربی راه افتاد از یه طرف رسانه های حکومتی ایران هلهله و شادی کردند که بیایید ببینید داره کاسه و کوزه مخالفان ما جمع می شه و از اون طرف این اپوزیسیونی ها گفتند بعد بهار عربی نوبت بهار ایرانی می شه! چند سال گذشت همه این بهار عربی ها چنان خونبار شد که شیرازه مملکتهایی که این نسیم توش وزیده بود از هم پاشید.به یکباره ویرانی و جنگ و کشتار حاکم شد...لیبی و مصر و عراق و سوریه و ....راستی چرا توی عربستان یا قطر یا امارات یا....این بهار اتفاق نیافتاد و یا اگه جایی مثل بحرین اتفاق افتاد قصه رسانه های جهان سرمایه داری غرب تبلیغات عکس انجام دادند و یا سکوت کردند در برابرش؟ قصد روده درازی ندارم همه اینها رو گفتم تا به یه نقل قول مهم از یکی از مسوولین سرویس جاسوسی فرانسه برسم که خیلی راحت و پاکیزه قضیه رو بازگو کرده و امیدوارم اون هایی که نفهم هستند بفهمند و اونهایی که خودشون رو به نفهمی زدند هم به راه راست هدایت شند.فقط در اخر بگم این سخنان توی محافل عمومی داره بیان می شه و با این وجود هنوز عده گاو چشمشون رو روی این سخنان می بندند و توی رسانه های فارسی خارج کشور و نیز برخی رسانه های اصلاح طلب داخل کشور زر مفت می زنند!:
رئیس سازمان جاسوسی فرانسه گفت: خاورمیانه ای که می شناختیم به پایان رسید.خبرگزاری فرانسه، "برنار باژولیه" روز سه شنبه در نشستی درباره فعالیت های اطلاعاتی - امنیتی در واشنگتن گفت: خاورمیانه ای که می شناختیم؛ تمام شد و بازگشتی در کار نیست.وی افزود: کشورهایی مثل عراق یا سوریه به هیچ وجه مرزهای قبلی خود را پس نخواهند گرفت.باژولیه که ریاست اداره عمومی امنیت خارجی (دی جی اس ای) سازمان اطلاعات و امنیت فرانسه را برعهده دارد ادامه داد: خاورمیانه ای که می شناختیم به پایان رسید و شک دارم دوباره بازگردد. ما می بینیم که سوریه در واقعیت، تجزیه و تقسیم شده است. دولت سوریه تنها بر بخش کوچکی از این کشور سیطره دارد. یعنی یک سوم. شمال سوریه در کنترل کردهاست و مرکز سوریه هم در دست داعش است. وی تاکید کرد: همین وضعیت در عراق نیز برقرار است. فکر نمی کنم امکانی برای بازگشت به وضعیت سابق داشته باشیم.باژولیه ادامه داد: منطقه خاورمیانه دوباره در آینده باثبات خواهد شد اما برچه اساسی، الان نمی دانم. اما حتما وضعیت آینده با وضعیت فعلی که پس از جنگ جهانی دوم ترسیم شده متفاوت خواهد شد.
وی افزود: "خاورمیانه آینده" حتما با خاورمیانه بعد از جنگ جهانی دوم متفاوت خواهد بود."جان برینان" رئیس سازمان اطلاعات امنیت مرکزی آمریکا (سیا) نیز در این نشست حضور داشت.رئیس سیا هم نظری شبیه مقام فرانسوی ارائه کرد و گفت: وقتی به سوریه، لیبی، عراق و یمن نگاه می کنم سخت است تصور کنیم دولت مرکزی در این کشور وجود خواهد داشت و بتواند کنترل مرزهای این کشورها را که بعد از جنگ جهانی دوم ترسیم شد را به دست بگیرد.وی افزود: راه حل نظامی در هر کدام از این کشورها غیرممکن است. حرکت برای یافتن راه حل نهایی در این کشورها اشتباه است بلکه باید گام های کوچک را دنبال کرد و با استفاده از اعتمادسازی میان طرف های درگیر، باید از شدت تنش ها و بحران کاست. 
این نشست توسط دانشگاه جرج واشنگنتن برگزار شد.
۹۴/۰۸/۰۷
مهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی